Λαχανάκια Βρυξελλών με βινεγκρέτ μελιού, μυρώνια και αρωματικά ελαιόλαδα, γράφει η Γιάννα

Λαχανάκια Βρυξελλών με βινεγκρέτ μελιού, μυρώνια και αρωματικά ελαιόλαδα, γράφει η Γιάννα

Έχουν κοσμοπολίτικη καταγωγή και η θρεπτική τους αξία είναι αντιστρόφως ανάλογη του μεγέθους τους. Τεράστια, σπουδαία και πολύ σημαντική για τον ανθρώπινο οργανισμό. Είναι «τούρμπο» βιταμινών Α, C, E, πλούσια σε αντιοξειδωτικά και μεταλλικά ιχνοστοιχεία. Είναι από τις τροφές που πρέπει να βρίσκονται στη διατροφή μας. Πόσο μάλλον αυτή την εποχή που μπορείτε να τα βρείτε φρέσκα στην αγορά.

Εκτός από την σημαντική, θρεπτική τους αξία τα ξεχωρίζω για την ήπια πικράδα στη επίγευσή τους, για την όμορφη εμφάνισή τους αλλά και για την εύκολη χρήση τους στη μαγειρική. Μαγικό υλικό!

Σε έναν πάγκο της λαϊκής αγοράς βρήκα «τσαμπιά» από λαχανάκια Βρυξελλών και εντυπωσιάστηκα με την ομορφιά τους. Εκτός από όμορφα ήταν και πολύ οικονομικά αφού κάθε τσαμπί κόστιζε μόνο 0,80ευρώ οπότε άδραξα την ευκαιρία και γέμισα την τσάντα μου.

Επέστρεψα σπίτι και αφού σκέφτηκα διάφορους τρόπους μαγειρέματος αποφάσισα να τα χαρώ, χωρίς πολλά τεχνάσματα. Τα έβρασα, έφτιαξα μία βινεγκρέτ μελιού και τα άρτυσα με δύο ξεχωριστά, εξαιρετικά παρθένα ελαιόλαδα The Sin Oil. Το ένα είναι καπνιστό σε διάφορα ξύλα και το δεύτερο είναι εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο που έχει επεξεργαστεί με αδιανόητα καυτερά τσίλι.


Υλικά Με το μάτι
  • Λαχανάκια Βρυξελλών
  • Μέλι Ανθέων
  • Βαλσαμικό Ξύδι Καλαμάτας
  • Αλάτι
  • Λίγες σταγόνες Εξαιρετικό The Sin Oil Smoked
  • Λίγες σταγόνες -αυστηρά μετρημένες- Dangerous Carolina Reaper Oil
  • Ψιλοκομμένα μυρώνια (προαιρετικά)

Εναλλακτικά μπορείτε να ψιλοκόψετε ένα μικρό, καυτερό τσίλι, ή να προσθέσετε λίγη σκόνη καγιέν ή αν δεν σας αντέχετε τα καυτερά, να αγνοήσετε αυτό το στάδιο. Θα χάσετε όμως λίγη από την τσαχπινιά της γεύσης.


Εκτέλεση
  1. Πλένω και καθαρίζω τα λαχανάκια Βρυξελλών αφαιρώντας τα κίτρινα φύλλα, εάν υπάρχουν. Επειδή ήμουν τυχερή και βρήκα το τσαμπί, κράτησα και τα μεγάλα φύλλα που ήταν στο επάνω μέρος. Τα άφησα για περίπου μισή ώρα σε μία λεκάνη με νερό και αρκετό ξύδι.
  2. Σε μία κατσαρόλα έβρασα νερό με αρκετό αλάτι θαλασσινό.
  3. Όταν έβρασε το νερό, πρόσθεσα τα λαχανάκια και τα άφησα να βράσουν για 4΄. Όχι παραπάνω γιατί θα χαθούν οι βιταμίνες.
  4. Τα σούρωσα και περίμενα λίγο να κρυώσουν.
  5. Στόλισα μία πιατέλα με τα φύλλα και συμπλήρωσα με τα μικροσκοπικά λαχανάκια Βρυξελλών.
  6. Σε ένα γυάλινο βαζάκι πρόσθεσα ένα μέρος εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο, ένα μέρος μέλι ανθέων και ένα μέρος βαλσαμικό ξύδι. Ανακίνησα καλά μέχρι να ομογενοποιηθεί το περιεχόμενο.
  7. Περιέχυσα τα λαχανάκια Βρυξελλών με την βινεγκρέτ
  8.  Άρτυσα με τα αρωματικά ελαιόλαδα, πασπάλισα με ψιλοκομμένα μυρώνια και το γεύμα ήταν έτοιμο. Πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά και ακόμη πιο πλούσιο σε γεύση. Πικρό, γλυκό, αλμυρό, ξινό και πικάντικο όσο πρέπει.

 

Gianna Balafouti

Η Γιάννα γεννήθηκε στην Αθήνα, σπούδασε γραφιστική επικοινωνία και έχει μεταπτυχιακό τίτλο στην εκπαίδευση ενηλίκων. Εργάστηκε 12 χρόνια στο ψηφιακό μάρκετινγκ και δραστηριοποιήθηκε επαγγελματικά στην παραγωγή καινοτόμων εδεσμάτων για 11 χρόνια. Είναι καθηγήτρια γαστρονομίας και διδάσκει μαγειρική ιδέα και ανάπτυξη προϊόντος. Ο κόσμος της κινείται συνεχώς γύρω από τη μονάκριβη Νεφέλη.

This Post Has 3 Comments

Αφήστε μια απάντηση